۱۳۹۰ خرداد ۲, دوشنبه

نامه سرگشاده به وزیر سازمان اطلاعات و رییس قوه ی قضاییه



با سلام خدمت وزیر محترم سازمان اطلاعات و رییس عزیز قوه ی قضاییه

همانطور که واقفید ، پس از نقض آشکار حقوق بشر و قانون اساسی در رابطه با حق تحصیل ، حقی که قانون اساسی در اصول 19 و 20 ، آن را برای همه یکسان فرض کرده و در اختیار قشر خاصی از جامعه به عنوان قشر برتر قرار نداده است، اکنون اقدام به خدشه وارد کردن به موسسه شده است که تنها هدف آن کسب علم و تزیید معرفت برای دانشجویان بهایی محروم از تحصیل است و این کار با دستگیری و تهمت وارد کردن به چندی از اعضای این سیستم انجام شده است.
( اصل 19 :مردم ایران از هر قوم و قبیله که باشند از حقوق مساوی برخوردارند و رنگ، نژاد، زبان و مانند اینها سبب امتیاز نخواهد بود.
اصل 20 :همه افراد ملت اعم از زن و مرد یکسان در حمایت قانون قرار دارند و از همه حقوق انسانی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با رعایت و موازین اسلام برخوردارند. )
برنامه های منظم و نابهنگام مسئولین ، در دستگیری چندی از اعضای خادم موسسه علمی و تفتیش منازل و دفاترکار آنها ، نشانه ی دیگری از غفلت مسئولین امور از نیروی علمی مبتکرانه ای است که میتواند موجب پیشرفت علم در این سرزمین شود. نیرویی که محرکان آن ، دانشجویانی هستند که با سطح علمی بالا، دانشگاههای معتبردنیا خواهان به خدمت گرفتن انها هستند . شاعر گرانمایه گفته است : " تاجر بی متاع بی مایه ، خود ببندد دکان خود تو مبند " . این دستگیری ها و آزار و اذیت ها ، برای ما دانشجویان این موسسه ، مایه ی افتخار است ، چرا که عظمت و با متاع بودن این سیستم را بیش از پیش برای ما اثبات میکند.
بر هر ناظر بی طرفی واضح و مبرهن است ، که اتهامات وارده به این عزیزان ، صرفا بهانه ای برای نگه داشتن آنها و طی روند اداری محاکمه و فرار از بمباران اعتراضات سازمان های جهانی است . تهمت جاسوسی که دیگر برای دربند نگه داشتن بهاییان ایران ، تکراری شده است ، بسیار واهی و بی اساس است .
اگر هدف از این اعمال ، جلوگیری از پیشرفت علم در بین جوانان بهایی است ، خود بهتر از بقیه واقفید که در این دنیایی که طوفان تکنولوژی آن را احاطه کرده ، رسیدن به چنین مقصدی غیر ممکن است . آیا میتوان نور را در قفس نگه داشت؟؟
واگر هدف ، به وقفه انداختن و ایجاد تشویش در میان دانشجویان است ، این مشتاقان کسب علم و معرفت ، با استقامتی بی نظیر و انگیزه ای دوچندان ، به روند خویش ادامه خواهند داد و برای آبادانی این مرز و بوم ، از هیچ عمل خلاقانه ای در راه کسب علم و معرفت ، سرباز نمی زنند . و این سست دیوارهای مخالفت شما ، برای آنان مانع صعب العبوری نخواهد بود .

با مطالعه ی وظایف سازمان اطلاعات که در قانون اساسی ایران ذکر شده است ، به موردی که از پیشرفت علم جلوگیری کند ، بر نمی خوریم . این مفاد عبارتند از :
ماده ۱۰ - شرح وظایف وزارت اطلاعات:
‌الف - کسب و جمع‌آوری اخبار و تولید، تجزیه، تحلیل و طبقه‌بندی اطلاعات مورد نیاز در ابعاد داخلی و خارجی.
ب - کشف توطئه‌ها و فعالیت‌های براندازی، جاسوسی، خرابکاری و اغتشاش علیه استقلال و امنیت و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران.
ج - حراست اخبار، اطلاعات، اسناد، مدارک، تأسیسات و پرسنل وزارتخانه.
‌د - آموزش و کمک‌های لازم به ارگان‌ها و نهادها جهت حفاظت از مدارک، اسناد و اشیاء مهم آن‌ها.
‌تبصره - هر یک از ارگان‌ها و نهادها، مسؤول حفاظت از مدارک، اسناد و اشیاء مهم خود می‌باشند.
ه - ارائه خدمات اطلاعاتی ضروری به سازمان‌ها و ارگان‌ها و آگاه ساختن به موقع آن‌ها نسبت به توطئه‌ها.
‌و - همکاری و تبادل اطلاعات و تجارب اطلاعاتی با کشورهایی که حائز صلاحیت لازم باشند.
بنابر این چنین به نظر میرسد که ایران هنوز روزهای تاریکی در پیش دارد . بر هر فرد صاحب تعقل و تفکری روشن است که کشوری که جمع کثیری از مستعد ترین جوانان خود را اینچنین از تحصیل محروم میکنند ، به آخرین چیزی که اهمیت می دهد ،پیشرفت های مادی و علمی و فرهنگی است .
در اینجا شما را به پیش بینی هایی یادآور میشوم که حضرت بها الله ، بیش از یک قرن و نیم پیش ، در خصوص وضع کنونی دنیا فرموده اند :
" غفلت تا کی؟اعتساف تا کی؟انقلاب و اختلاف تا کی؟...فی الحقیقه اریاح یاس از جمیع جهات در عبور و مرور است انقلابات و اختلافات عالم یوما فیوما در تزاید .اثار هرج و مرج مشاهده می شود چه که اسبابی که حال موجود ، بنظر موافق نمی اید. "

و هر روز ، مصداق جدیدی از این پیشگویی ها را در یک کشور جدید ، شاهد یم.
قوه ی عظیمه ای که به سمت جلو در حرکت است ، به پشتیبانی خدای متعال ، تمامی موانع را از سر راه بر میدارد و نظم خویش را جایگزین تمام نظام ها میکند. شایسته نیست پس از اثبات حقانیت فرموده ی حضرت بها الله باز هم به مخالفت و ممانعت با فعالیت های رو به رشد و پویا ی جامعه ی بهایی از جمله همین سیستم علمی برخیزید .

تصمیمات آتی شما عزیزان در خصوص این دستگیری ها ، تنها برروند علمی جامعه ی بهایی ایران موثر نیست ؛ بلکه در پیشرفت های علمی کل ایران و دیدگاه جهانیان نسبت به ارزشگذارهای علمی ایران تاثیر دارد.
انشاالله به خاطر حرمت اسلام و وجدان ، و نیاز شدید کشورمان به ترقی و تغییر ، آن مسئولان در تصمیمات خود ، انصاف را رعایت می فرمایند .
به امید از میان رفتن تعصبات و دیدن آبادانی کشور عزیزمان
با احترام،
عرفان وفایی
90/3/3

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر